Economie

Metafoor gebruik in Coca Cola advertenties

Inleiding Theoretisch kader Lakoff en Johnson (1980) noemen in hun artikel dat een metafoor iets is wat we dagelijks gebruiken en tegenkomen. Zij beschrijven in hun artikel ‘Metaphors we live by’ over de functie en het belang van het gebruik van metaforen in ‘alledaags’ taalgebruik. Een metafoor is het begrijpen en ervaren van een concept in termen van een ander concept. Als Lakoff en Johnson spreken over metaforen gaat het over conceptuele metaforen. Het basis uitgangspunt van de conceptuele metafoor is dat het niet gewoon een stilistische vorm van taal is, maar dat het onze manier van denken weerspiegelt. Volgens Lakoff en Johnson is ons geheugen metaforisch gestructureerd. Om grip te krijgen op abstracte concepten begrijpen mensen ze systematisch in termen van concrete concepten. Een me...Lees meer

“Bij ons is het gas altijd groener”

Een onderzoek naar de invloed van de grootte van de RvC en de onafhankelijkheid van de audit committee binnen een onderneming op de hoeveelheid CO2-verslaggeving.

Döner 2.0 – a reinvention. (business plan)

A brief explanation Why does the most loved fast food in Germany have such a bad reputation in Holland? It is seen as a monotonous, greasy and unhealthy meal, which is mostly eaten by drunk students after a long night in the city. In fact, we were not able to find anybody who declared, that he or she is really enjoying eating Do¨ner in Groningen. Why is that? Here is the truth. A short story from Berlin… Eating Do¨ner is integrated in everybody’s daily life. There are so many it is unbelievable. A variety that is mind blowing. I never thought about explaining this phenomenon because I got used to it but you have to understand what exactly is happening over there. During working and socializing I got to know locals, tourists, recently moved, young and old, muslims, germans, asia...Lees meer

Lost Password

Register